Marc Plasmans

Perfonal coach

By - admin

4 Apparaten die handig zijn tijdens het trainen die je ook voor andere doeleinden kunt gebruiken

Niet iedereen vind het de moeite waard om te investeren in apparatuur die alleen voor het sporten gebruikt kan worden. Zij vinden het zonde om veel geld uit te geven aan iets dat ze maar eens of een paar keer per week gebruiken. Gelukkig zijn er ook apparaten en uitvindingen die handig zijn tijdens het trainen, maar ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden. We hebben hier de vier handigste voor je op een rijtje gezet.

1. Sportapparaten met schermen

Een sportapparaat zoals een crosstrainer, fiets of loopband met een scherm, zorgt ervoor dat je interactief kan trainen. Tijdens het trainen kan je bijvoorbeeld naar een parcours kijken, waardoor het net lijkt alsof je door de Zwitserse Alpen aan het fietsen bent. Degenen die tijdens het sporten juist afgeleid willen worden, kunnen deze schermen ook voor hele andere doeleinden gebruiken. Brengt bijvoorbeeld eens een bezoekje aan casino777 tijdens het trainen. Of andere amusementssites. Op die manier train je niet alleen je spieren, maar tijdens een spannend potje poker ook je hersenen. Daarnaast zorgt een beetje afleiding er ook voor dat je work-out je gemakkelijker af gaat, waardoor je klaar bent voordat je het door hebt!

2. Sporthorloges

Een slim horloge kan voor jou tijdens het sporten bijhouden wat je hartslag is, hoeveel calorie├źn je hebt verbrand, hoe veel kilometer je hebt afgelegd en nog veel meer. De meeste horloges hebben ook een optie die de hele dag lang bijhoudt hoeveel stappen je hebt gezet, waardoor het veel makkelijker wordt om het doel van 10.000 stappen per dag te behalen. Tijdens het sporten kan je ook gewoon de berichten die op je telefoon binnenkomen lezen of de muziek harder of zachter zetten. Wel zo makkelijk, want dan hoef je je telefoon er niet bij te pakken. Daarnaast functioneert dit horloge natuurlijk ook als een normaal horloge, waarbij je kan kijken hoe laat het is.

3. Slimme deodorant

Het is verleidelijk om voor of na het sporten net iets meer deodorant op te spuiten dan nodig is. Dit werkt niet, aangezien meer deodorant niet per se betekent dat je minder gaat zweten of stinken. Sterker nog, het kan heel slecht zijn om te veel deodorant op te spuiten. Je zweetklieren kunnen verstopt raken, waardoor het zweten en stinken nog erger kan worden. Er bestaat nu ook een deodorant die iedere keer dezelfde hoeveelheid sprayt, waardoor je altijd precies genoeg hebt. Gebruik deze deodorant dus ook gerust in het dagelijkse leven.

4. Gehydrateerd blijven

Tijdens het sporten is het belangrijk dat je altijd blijft drinken. Er zijn nu slimme bidons op de markt, die precies aangeven wanneer het weer tijd is om een slokje te nemen. Op het moment dat jij weer wat moet drinken, gaat er een lampje branden. Dit draagt ook bij aan je herstel. Een lichaam dat niet genoeg vocht heeft, krijgt namelijk sneller spierpijn en blessures dan een lichaam dat uitgedroogd is. De bidon geeft het ook aan als je juist te veel hebt gedronken, want ook dat is tijdens het sporten niet goed. Buitenom het sporten werkt deze bidon ook, hij houdt je tijdens de warmere dagen ook goed gehydrateert.